31-07-2005

Nieuwe aanvragen voor projecten

Er zijn nieuwe plannen ingediend voor ondersteuning door de stichting Dja. Ten eerste het herstel van de daken van de basisschool in Soppo. Totale kosten zo’n €5000,-. Ten tweede het financieren van een workshop/ minitraining voor 10 straatkinderen op het vlak van toeristenbegeleiding/ natuurgids. Totale kosten voor dit project zo’n €2500,-. De stichting Dja heeft beide verzoeken in overweging en zal binnenkort beslissen.

De basisschool in Soppo heeft een begroting laten opstellen voor het opknappen van de daken van de drie schoolgebouwtjes. De daken zijn gemaakt van golfplaat, die op een gegeven moment gewoon doorroesten. De klaslokalen van Soppo zijn -naar Kameroense maatstaven-  nog redelijk maar de daken moeten inderdaad worden vervangen. De geschatte kosten zijn €5050,-.

Het St. Josephs Vocational Training Centre heeft samen met lokale NGO op het gebied van milieu-educatie, FAAFNET, een voorstel ingediend voor de training van 10 straatkinderen. Deze teenagers wordt geleerd toeristen te begeleiden en natuurgids te zijn. Sasse en Soppo liggen dicht bij de kust en langs de belangrijkste weg naar de reservaten in de buurt. De training zou dus in een behoefte kunnen voorzien. Geschatte kosten: €2500,-.
De stichting Dja heeft voor deze projecten de Fransiscaner Minderbroeders in Utrecht gevraagd om ondersteuning. Hulp van andere donoren blijft echter zeer welkom!