19-06-2007

Succesvol korenfestival

Korenfestival Noordwijk maakt \'Poen voor Kameroen\' een groot succes !

Op 16 juni werd, gelijktijdig met de traditionele Noordwijkse Tuindagen, het korenfestival weer georganiseerd. De organisatoren onder aanvoering van Marianne Gribling hadden dit jaar de Stichting Dja als goed doel geselecteerd, en startte de actie \'Poen voor Kameroen\'. Zestien koren en muziekgezelschappen zorgden voor een geweldige muzikale dag, met honderden bezoekers.

Ook de Stichting Dja zelf was aanwezig met een kleine expositie en verkoop van kleine souvenirs uit Afrika. En de vertegenwoordigers van de stichting zongen zelf mee, samen met Rob en Annette in \'t Veld, als Vocaal Kwartet Sine Nomine.

Donaties, verkoop van koffie, souvenirs en CD brachten uiteindelijk bijna 1400 € op. Een geweldig succes, waarmee een groot deel van het schoolboekenproject in Sasse en Soppo is veiliggesteld. Straks hebben álle kinderen, arm of rijk, gegarandeerd schoolboeken en hebben leraren de beschikking over goed lesmateriaal. Met dank aan alle bezoekers en vrijwilligers van het Korenfestival Noordwijk!!