31-01-2011

ANBI-erkenning aangevraagd

De Stichting Dja heeft per 31 januari  de erkenning als ANBI (Algemeen Nut Beogende Instelling) ingediend bij de Belastingdienst. Daarbij heeft de stichting moeten verklaren dat meer dan 90% van het vermogen bestemd wordt voor de beoogde publieke doelen van algemeen nut (in ons geval: 100%), dat we werken zonder vergoeding van bestuursleden en dat bij beeindiging van de stichting het resterend saldo ook naar goede doelen gaat. Zaken die allemaal al waren geregeld in de Stichtingsakte uit 1994. Maar, de ANBI-erkenning biedt donateurs de zekerheid dat hun gift fiscaal aftrekbaar is, dus daarom toch maar de papieren ingevuld.. De bevestiging volgt binnen acht weken.