22-09-2010

pater Piet Droog overleden

Gisteravond, 20 september is pater Piet Droog na een kort ziekbed op 76-jarige leeftijd overleden. Pater Piet, zoals we hem noemden (of father Peter, als we in Kameroen waren) kampte al enkele jaren met ziekten. Na een langdurige revalidatie van strottenhoofdkanker in 2008 en 2009 lukte het hem om voldoende fit te zijn voor een afscheidsreis naar Kameroen, in december 2009. Een reis waar hij naar uitzag en waar hij zielsveel van heeft genoten. Al kort voor deze reis openbaarde zich nieuwe kwalen, waar operaties en bestralingen geen baat meer hadden. In juli vierde hij nog zijn 50 jarig priesterjubileum, maar daarna ging het snel bergafwaarts. Pater Piet Droog ontving donderdag 16 september de Laatste Sacramenten.

Pater Piet heeft zich ruim 40 jaar met hart en ziel gewijd aan het leven en welzijn van vele Kameroeners, spiritueel maar ook materieel. Vanaf 1998 hebben we intensief samengewerkt en 'zijn' schooltjes in Sasse en Soppo vanuit de Stichting Dja ondersteund. We zullen zijn humor en toewijding missen, maar gebruiken zijn herinnering als inspiratie.